CLIPPER RACE NOUVELLES

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Marlow Ropes est fier d'être le fournisseur officiel de la course de Clipper Round the World, un partenariat de 17 ans. La flotte complète de bateaux Clipper 70 est équipée de produits spécialisés Marlow, et avec l'équipage amateur 712, connaîtra l'un des plus grands défis et un test d'endurance pas comme les autres alors qu'ils font le tour de 40 000 miles nautiques.

CLIPPER ROUND THE WORLD
 YACHT RACE

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15,620 metres of rope will travel 40,000 nautical miles around the world in one of the toughest endurance races in the World. 

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MARLOW & THE CLIPPER RACE

7th & 8th October

LEG 1, RACE 2: PORTIMAO PORTUGAL TO PUNTA DEL ESTE, URUGUAY

In James' second blog from the Portugal to Uruguay Race, he gives us an insight into Race tactics, improving 'Imagine Your Korea's' Race position and a novel attempt for Race gains following in America's Cup foiling catamaran footsteps. 

Countdown

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Clipper Race Leg 1, Race 2 - Crossing the Equator, King Neptune Ritual

LEG 1, RACE 2: PORTIMAO PORTUGAL TO PUNTA DEL ESTE, URUGUAY

In James' latest blog he gives us an insight into crossing of the Equator and the King Neptune rituals that ensued - legendary amongst sailors and the Clipper Race!

Written 1/10/19 just north of the Equator then the day after the crossing on 3/10/19.

Mindfulness

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In this blog James gives us an update as to how travelling through the Doldrums is going, facing 36 degree heat and flying fish! 

Steelmonkey

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Our Brand Ambassador James gives us his first Clipper Race update from Race 1  - St Katharines's Docks London, to Portimao, Portugal...

Organisation

Over the last couple of days all of us on board are starting to adjust to life on board. A few small but important differences from training. Hot bunking isn’t as bad as it sounds. It is even quite civilised with a friendly bunk buddy. We tidy the space when we get up. Everything in the one locker, the bag rolled up and at the foot of the bed, your buddies placed ready. 

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The sixteenth year of partnership between the Clipper Race and Marlow Ropes will be marked with a shift towards a greener future. The world's first mooring line to be made from 100 percent recycled plastic bottles, Marlow Ropes Blue Ocean Dockline, has been rolled out across the fleet of 70ft racing yachts for the start of the biennial round the world yacht race.

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It's the start of a new Clipper Race edition and with the 2019-20 Race starting in just under a week (1st September) we've been busy fulfilling and delivering the rope order and providing splicing training for the fleet's on-board bosuns. The 12 bosuns got to grips with a D2 Eye Splice and learnt some further techniques including handy fastenings.

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This is it: Liverpool (UK), Punta del Este (Uruguay), Cape Town (South Africa), Fremantle/Sydney/Hobart/Airlie Beach (Australia), Sanya/Qingdao (China), Seattle (USA), Panama, New York (USA), Derry-Londonderry (Ireland), and back to Liverpool (UK)! 

Over 40 000 nautical miles later, I am here sitting on the dock in Liverpool where it all began 11 months ago surrounded by my wife and family and the many friends I have made throughout this amazing adventure.

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SPECTACULAIRE!

Impossible de trouver un autre mot pour décrire ce croisement transatlantique. Du début à la fin, la course a été absolument spectaculaire.

New York était un délice absolu. J'ai eu la chance d'avoir ma femme et ma famille pour quelques jours, ce qui apporte toujours un regain d'énergie. De l'énergie dont j'avais définitivement besoin pour la dernière étape de ce tour du monde.

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Salut les gars,

J'espère que tout va bien. La course s (n) malade est terminée et nous avons terminé avec une belle 2e place et 3 points bonus. Un bon résultat qui nous amène à seulement 6 points de Qingdao et la 2ème place au classement général.

Si vous pensez que les vents légers sont faciles à naviguer, pas du tout. Nous avons fait plus de changements de voile que jamais pour essayer de tirer le meilleur parti des bouffées que nous aurions. La patience a été la clé de cette course et la décision du Comité de Course de raccourcir la course à ce moment-là a permis d'obtenir un résultat très excitant et épuisant avec 9 des 11 bateaux terminant à quelques heures ou quelques minutes d'intervalle.

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